Inscripció de la petjada de carboni en el Registre balear de petjada de carboni
L'objecte és inscriure el càlcul de la quantificació de les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle que són alliberades a l'atmosfera per efecte directe o indirecte de l'activitat que du a terme una organització, o a causa de la prestació d'un servei o del proveïment d'un producte. Per a aquest càlcul, es defineixen els abasts següents:
— Abast 1: emissions de gasos amb efecte d'hivernacle directes.
— Abast 2: emissions indirectes associades a la generació d'electricitat adquirida i consumida per l'organització.
— Abast 3: la resta de les emissions indirectes.
Codi SIA
2857557
Persones destinatàries
OBLIGATS: Grans i mitjanes empreses que desenvolupen la seva activitat totalment o parcialment a les Illes Balears i que compleixin una de les condicions següents en l'any corresponent a la petjada de carboni a declarar:
· Que la suma del personal laboral associat al conjunt de centres de treball situats en el territori de les Illes Balears sigui igual o superior a 50 persones.
· Que el volum de negocis anual o el balanç general anual de la seu fiscal situada a les Illes Balears sigui superior a 10 milions d'euros.
VOLUNTARIS: La resta del teixit empresarial, organitzacions públiques o privades i també persones físiques que desenvolupin la seva activitat al territori de les Illes Balears, que vulguin calcular la seva petjada de carboni i implementar accions dirigides a reduir-la.
Termini per a resoldre i notificar
2 mesos
Silenci administratiu
Positiu
Forma d'inici
Instància de part
Fi de la via administrativa
No
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic
Simplificació documental
Tràmits
Inscripció de la petjada de carboni de l'any d'emissió 2023
Requisits
Disposar d'un sistema d'identificació electrònic.
Documentació a presentar
- Acreditació de representació vàlida en Dret en el cas que el registre el realitzi una empresa representant. S'entendrà acreditada la representació realitzada mitjançant apoderament apud acta efectuat per compareixença personal o compareixença electrònica en la corresponent seu electrònica, o a través de l'acreditació de la seva inscripció en el registre electrònic d'apoderaments de l'Administració Pública competent (https://sede.administracion.gob.es/apodera/clave.htm)
- Eina de càlcul utilitzada que inclogui les variables de càlcul (consums, gasos refrigerants, quilometratge...), els factors d'emissió i els resultats de les emissions per a cada centre de treball.
- Formulari de Centres. És obligatori presentar aquest arxiu només en el cas de no utilitzar la Calculadora balear de petjada de carboni 2023 com a eina de càlcul.
- Informe de la petjada de carboni de compliment amb la normativa empleada. A partir de l'any 2025, (petjada de carboni de l'any 2023), és obligatori seguir la metodologia UNE-EN ISO 14064-1.
- Acreditació de la integritat i coherència del càlcul de la petjada de carboni mitjançant un dels mètodes següents:
1. Documentació de verificació de la petjada de carboni d'un organisme extern acreditat per a verificar les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle. En cas de ser subjecte obligat, ha de verificar el seu primer any d'inscripció en el Registre balear i, posteriorment, cada tres anys d'acord amb allò que disposa l'article 10 (és suficient que el càlcul es faci per les categories 1 i 2 per a donar compliment al Decret 48/2021). No obstant això, la verificació de la petjada de carboni triennal es podrà substituir per una verificació anual si així ho considera l'organització declarant. En tots dos casos, es requerirà el dictamen de verificació i l'informe de verificació de l'organisme de verificació acreditat.
2. Declaració responsable per part de la persona titular de l'organització de la veracitat i fiabilitat de les dades aportades, quan no sigui necessària la verificació d'acord amb el Decret 48/2021.
- Pagament de taxa en cas de ser subjecte obligat (pagant la taxa dins el mateix tràmit o aportant justificant de pagament).
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Abans del 30 de setembre de 2025
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706
(registreco2@energia.caib.es)
Observacions
Para más información, visite la página siguiente: https://www.caib.es/sites/canviclimatic2/es/preguntes_freqaents_sobre_el_decret_faqs/
Inscripció de la petjada de carboni de l'any d'emissió 2022
Requisits
- Disposar d'un sistema d'identificació electrònic.
Documentació a presentar
- Acreditació de representació vàlida en Dret en el cas que el registre el realitzi una empresa representant. S'entendrà acreditada la representació realitzada mitjançant apoderament apud acta efectuat per compareixença personal o compareixença electrònica en la corresponent seu electrònica, o a través de l'acreditació de la seva inscripció en el registre electrònic d'apoderaments de l'Administració Pública competent (https://sede.administracion.gob.es/apodera/clave.htm)
- Eina de càlcul utilitzada que inclogui les variables de càlcul (consums, gasos refrigerants, quilometratge...), els factors d'emissió i els resultats de les emissions per a cada centre de treball.
- Formulari de Centres. És obligatori presentar aquest arxiu només en el cas de no utilitzar la Calculadora balear de petjada de carboni 2022 com a eina de càlcul.
- Informe de la petjada de carboni de compliment amb la normativa empleada (UNE-EN ISO 14064-1 o EMAS).
- Acreditació de la integritat i coherència del càlcul de la petjada de carboni mitjançant un dels mètodes següents:
1. Documentació de verificació de la petjada de carboni d'un organisme extern acreditat per a verificar les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle. En cas de ser subjecte obligat, ha de verificar el seu primer any d'inscripció en el Registre balear i, posteriorment, cada tres anys d'acord amb allò que disposa l'article 10 (és suficient que el càlcul es faci per les categories 1 i 2 per a donar compliment al Decret 48/2021). No obstant això, la verificació de la petjada de carboni triennal es podrà substituir per una verificació anual si així ho considera l'organització declarant. En tots dos casos, es requerirà el dictamen de verificació i l'informe de verificació de l'organisme de verificació acreditat.
2. Declaració responsable per part de la persona titular de l'organització de la veracitat i fiabilitat de les dades aportades, quan no sigui necessària la verificació d'acord amb el Decret 48/2021.
- Pagament de taxa en cas de ser subjecte obligat (pagant la taxa dins el mateix tràmit o aportant justificant de pagament).
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Abans del 30 de setembre del 2024.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706
(registreco2@energia.caib.es)
Observacions
Per més informació, visiti la pàgina https://www.caib.es/sites/canviclimatic2/ca/preguntes_freqaents_sobre_el_decret_faqs/
Inscripció de la petjada de carboni de l'any d'emissió 2021
Requisits
Acreditació de la integritat i coherència del càlcul de la petjada de carboni mitjançant un dels mètodes següents:
Verificació de la petjada de carboni per un organisme de verificació acreditat extern de conformitat amb la norma UNE-EN ISO 14064-3, el primer any de la seva inscripció en el Registre balear i posteriorment cada tres anys d'acord amb allò que disposa l'article 10 (és suficient que el càlcul es faci per als abasts 1 i 2 per donar compliment al decret). No obstant això, la verificació de la petjada de carboni triennal es podrà substituir per una verificació anual si així ho considera l'organització declarant. En tots dos casos, es requerirà el dictamen de verificació i l'informe de verificació, si es considera necessari, per un organisme de verificació acreditat.
Declaració responsable per part de la persona titular de l'organització de la veracitat i fiabilitat de les dades aportades, quan no sigui necessària la verificació d'acord amb el Decret.
Documentació a presentar
Document vàlid en Dret que acrediti la representació de l'empresa.
En cas que la persona que hagi fet la sol·licitud d'inscripció de petjada de carboni no sigui un representant vàlid de l'empresa, addicionalment, haurà de presentar un document d'autorització signat per representant vàlid, atorgant la potestat a aquesta persona per inscriure la petjada de carboni.
Eina de càlcul utilitzada que acrediti la validesa i veracitat de les dades d'emissions que s'hi han d'inscriure.
Formulari de Centres. Fitxer de dades dels centres de treball.
Informe de la petjada de carboni que justifiqui l'origen de les emissions dels centres de treball.
Acreditació de la integritat i coherència del càlcul de la petjada de carboni.
Pagament de taxa en cas de ser subjecte obligat (pagant la taxa dins el mateix tràmit o aportant justificant de pagament).
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Abans del 30 de setembre de l'any en curs.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706
(registreco2@energia.caib.es)
Observacions
Per més informació, visiti la pàgina https://www.caib.es/sites/canviclimatic2/ca/preguntes_freqaents_sobre_el_decret_faqs/
Esmenes a la sol·licitud d'inscripció
Requisits
Haver inscrit prèviament la petjada de carboni en el Registre balear de petjada de carboni.
Documentació a presentar
Documentació o aspectes a esmenar en la sol·licitud d'inscripció de la petjada de carboni en el Registre balear de petjada de carboni.
Termini màxim
10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà d'aquell en què s'hagués produït l'acte o la notificació del requeriment d'esmena.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera
C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706
(registreco2@energia.caib.es)
Informació sobre protecció de dades
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tractament
Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic
Finalitat
Tramitació del procediment
Legitimació
Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics
Destinatari
No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal
Drets
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional
Informació adicional